본문 바로가기

고장난 오르골/테엽을 감아요

Father's Love Letter



My Child,
아가야,

You may not know me,
but I know everything about you.
너는 나를 모를지도 몰라,
하지만 나는 너의 모든 것을 알고있단다.
Psalm 139:1

I know when you sit down and when you rise up.
네가 언제 앉고 언제 일어서는지도 말야.
Psalm 139:2

I am familiar with all your ways.
네가 무엇을 하든 모두 알고있어.
Psalm 139:3

Even the very hairs on your head are numbered.
게다가 나는 네 머리카락이 몇 개인지도 알고있단다.
Matthew 10:29-31

For you were made in my image.
너는 내 모습 그대로를 본따 만들었거든.
Genesis 1:27

In me you live and move and have your being.
내 안에 너는 살며, 움직이며, 존재하고 있어.
Acts 17:28

For you are my offspring.
네가 내 아이이기 때문이야.
Acts 17:28

I knew you even before you were conceived.
심지어 나는 네가 잉태되었을 때 부터 너를 알고있었지.
Jeremiah 1:4-5

I chose you when I planned creation.
세상을 창조하기로 계획했을 때 이미 나는 너를 선택했어.
Ephesians 1:11-12

You were not a mistake,
for all your days are written in my book.
너는 절대 우연이나 실수로 태어난게 아니야,
네 모든 삶이 내 책에 다 기록되어있단다.
Psalm 139:15-16

I determined the exact time of your birth
and where you would live.
나는 네가 정확히 언제 태어나는지
그리고 어디에서 살아갈지도 모두 결정해두었어.
Acts 17:26

You are fearfully and wonderfully made.
너는 내 최고의 역작이란다.
Psalm 139:14

I knit you together in your mother's womb.
네가 엄마의 뱃속에 있을 때 내가 너를 만들었지.
Psalm 139:13

And brought you forth on the day you were born.
그리고 네가 태어나기 전부터 너를 선택했어.
Psalm 71:6

I have been misrepresented
by those who don't know me.
나는 나를 잘 모르는 사람들에 의해
너에게 잘못 전해졌어.
John 8:41-44

I am not distant and angry,
but am the complete expression of love.
나는 너와 멀리 떨어져있거나 화가 난게 아니야.
다만 너를 굉장히 사랑하고 있다는 것을 전하고싶어.
1 John 4:16

And it is my desire to lavish my love on you.
지금 내 소원은 너에 대한 사랑을 더 많이 표현하는거란다.
1 John 3:1

Simply because you are my child
and I am your Father.
이유는 간단해, 나는 네 아버지고,
너는 내 아이니까.
1 John 3:1

I offer you more than your earthly father ever could.
나는 네 지상의 아버지보다 월씬 많은 것들을 줄거야.
Matthew 7:11

For I am the perfect father.
나는 완벽한 아버지거든.
Matthew 5:48

Every good gift that you receive comes from my hand.
네게 줄 온갖 좋은 은사와 선물들이 준비되어있어.
James 1:17

For I am your provider and I meet all your needs.
나는 네가 필요로 하는 모든 것을 알고, 공급해 줄 수 있어.
Matthew 6:31-33

My plan for your future has always been filled with hope.
너의 미래를 희망으로 가득 채워두었어.
Jeremiah 29:11

Because I love you with an everlasting love.
왜냐하면 내가 너를 영원히 사랑하기 때문이지.
Jeremiah 31:3

My thoughts toward you are countless
as the sand on the seashore.
너를 향한 내 생각은
해변의 모래알처럼 셀 수 없이 많단다.
Psalms 139:17-18

And I rejoice over you with singing.
너로 인해 나는 늘 기쁘고 즐거워서 노래한단다.
Zephaniah 3:17

I will never stop doing good to you.
너에게 언제까지고 복을 줄거야.
Jeremiah 32:40

For you are my treasured possession.
네가 내게 참 귀한 보물이기 때문이지.
Exodus 19:5

I desire to establish you
with all my heart and all my soul.
내 마음과 영혼을 대해 너를 이 땅에 보냈단다.
Jeremiah 32:41

And I want to show you great and marvelous things.
네게 굉장히 크고 신비로운 많은 것들을 보여주고싶어.
Jeremiah 33:3

If you seek me with all your heart,
you will find me.
네가 정말 나를 만나려고 한다면,
나를 찾을 수 있을거야.
Deuteronomy 4:29

Delight in me and I will give you
the desires of your heart.
네가 내 안에서 기뻐할 때
나는 네 소원을 이루어줄거야.
Psalm 37:4

For it is I who gave you those desires.
그 모든 소망들은 내가 네게 준 것들이거든.
Philippians 2:13

I am able to do more for you
than you could possibly imagine.
네가 생각하는 그 어떤 것보다
더 많은 일들을 해줄 수 있어.
Ephesians 3:20

For I am your greatest encourager.
나는 네 마음을 위로하고, 용기를 주고싶어.
2 Thessalonians 2:16-17

I am also the Father who comforts you
in all your troubles.
나는 네 모든 문제에 있어
너를 돕고 보호하는 아버지이기도 해.
2 Corinthians 1:3-4

When you are brokenhearted,
I am close to you.
네 마음이 무너져 슬픔에 빠져있더라도,
내가 늘 곁에 있다는 것을 기억해주렴.
Psalm 34:18

As a shepherd carries a lamb,
I have carried you close to my heart.
마치 목자가 양의 곁에서 그들을 지키고 보살피듯,
나도 늘 너를 내 품에 안고 지키고있어.
Isaiah 40:11

One day I will wipe away
every tear from your eyes.
그리고 어느 날 반드시,
네 눈에 흐른 모든 눈물을 내가 닦아줄거야.
Revelation 21:3-4

And I'll take away all the pain
you have suffered on this earth.
그리고 네가 이 땅에서 겪었던 모든 아픔들을
네게서 멀리 치워버릴거야.
Revelation 21:3-4

I am your Father, and I love you
even as I love my son, Jesus.
나는 네 아버지이고, 너를 아주 많이 사랑해.
내가 내 아들 예수를 사랑한 것 처럼.
John 17:23

For in Jesus, my love for you is revealed.
예수를 통해 나는 내 사랑을 네게 증명했어.
John 17:26

He is the exact representation of my being.
그는 바로 나야.
Hebrews 1:3

He came to demonstrate that I am for you,
not against you.
그는 내가 너를 미워하는게 아니라
너를 위해 존재한다는 것을 알려주기 위해 그 곳으로 갔어.
Romans 8:31

And to tell you that I am not counting your sins.
나는 네가 어떤 잘못을 했건 기억하지 않아.
2 Corinthians 5:18-19

Jesus died so that you and I could be reconciled.
예수가 죽음으로 인해 너와 내가 화해할 수 있는 길이 열렸어.
2 Corinthians 5:18-19

His death was the ultimate expression
of my love for you.
그의 죽음이야말로 너에 대한 내 사랑의 가장 큰 표현이야.
1 John 4:10

I gave up everything I loved
that I might gain your love.
네 사랑을 얻기 위해
나는 내가 사랑하던 모든 것을 포기했어.
Romans 8:31-32

If you receive the gift of my son Jesus,
you receive me.
만일 네가 내 아들인 예수의 선물을 받는다면
그게 바로 나를 받아들이는거란다.
1 John 2:23

And nothing will ever separate you
from my love again.
그리고 세상의 그 무엇도
내 사랑으로부터 너를 데어놓지 못할거야.
Romans 8:38-39

Come home and I'll throw the biggest party
heaven has ever seen.
돌아오렴,
너를 위해 천국에서도 볼 수 없었던
아주 큰 잔치를 벌일거야.
Luke 15:7

I have always been Father,
and will always be Father.
언제나 너를 사랑하는 아빠였고,
앞으로도 그럴거야.
Ephesians 3:14-15

My question is…
Will you be my child?
그러니까...
내 아이가 되어주지 않겠니?
John 1:12-13

I am waiting for you.
기다릴게.
Luke 15:11-32

Love, Your Dad
Almighty God
아빠로부터 사랑을 담아,
전능자 하나님이.

Father Heart Communications Copyright 2003
Translated by CuNAe.net
FathersLoveLetter.com

지금도 매일같이 어두운 숲을 바라보며 '이번에는 나 혼자서도 잘 할 수 있지 않을까' 하고 곁눈질을 해요.
그래도 이제 알아요. 얼마나 많이 참고 기다려 주셨는지.
얼마나 나를 사랑하시는지.